ماهی زره پوش

RSS

دانشمند کوچولو

یک شنبه 24 آذر 1392

ماهی زره پوش

یک ماهیگیر بعد از کشف یک ماهی عجیب و در عین حال ناشناس دست از ماهیگیری برداشته و کارش را متوقف کرده.این موجود راز آلود،سری بزرگ دارد که بالا و پایین بدنش با برآمدگی هایی پوشانده شده و به شکل عجیبی تا دم این حیوان ادامه دارد.این ماهی عجیب حدود30 سانتی متر طول دارد و دو استخوان تیز شبیه دندان عاج فیل در جلوی دهانش دیده می شود.ساپار مصور 43 ساله اهل مالزی این موجود عجیب و غریب را در دریای چین جنوبی نزدیک تودان صید کرده است.او می گوید:«این اولین بار در عمر من است که چنین ماهی عجیبی دیده ام.من آن را به خانه آوردم و این صید عجیب را به همسرم نشان دادم.»
او توضیح می دهد که صبح زود همراه یکی از دوستانش خانه را ترک کرده و بعد از دو ساعت قایقرانی از طریق رودخانه میری به دریا رسیده است.همسرش می گوید:«وقتی شوهرم این ماهی را به خانه آورد بچه هایم از ترس پا به فرار گذاشتند.بچه ها اسم این ماهی را ماهی زره پوش گذاشته اند.منصور می خواست این ماهی را در خانه اش نگه دارد اما برای تحقیقات بیشتر علمی باید آن رابه محققان تحویل دهد.»تحقیقات اولیه نشان داده ظاهرا این ماهی نوعی ماهی سینه سرخ زره پوش است؛اما محققان گفته اند تا به حال با موجودی مشابه این ماهی عجیب روبه رو نشده اند.این ماهی در منطقه حفاظت از تنوع زیستی بخش ساراواک کشف شده.مقامات مربوط گفته اند در حال حاضر قادر به تشخیص نوع این ماهی نیستند؛اما تحقیقات بیشتر روی آن انجام خواهند داد.

منبع:مجله دانستنی ها-شماره93


نظرات شما عزیزان:

سونیا
ساعت13:21---31 خرداد 1393
وااااااااااااااااااااااااای یا علیییی

HSK
ساعت16:43---17 اسفند 1392
این عکسه من رو یاد سرعت گیر میاندازه!...

Virus_32
ساعت15:32---24 آذر 1392
جالب بود ممنون

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: جانوران، ،



نوشته شده توسط فائزه در ساعت 14:3

سلاااااااااااااااااام....به وبلاگ من خوش اومدید... من از اینکه اطلاعاتم رو در اختیار شما قرار میدم خیلی خوشحالم... نظر هم یادتون نره.. کپی هم فقط با ذکر منبع...ممنون!!!!
ایمیل مدیر :


♥مچاله های مغز♥
دختر نوجوان
Virus_32
همه چی دانلود-یه دنیا دانلود
www.u.me.loxblog.com
ردیاب ماشین
جلوپنجره اریو
اریو زوتی z300
جلو پنجره ایکس 60

آبی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشمند کوچولو و آدرس daneshmandkochak.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






صفحه نخست | پست الکترونیک | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ | تم دیزاینر

.:: Design Theme By : wWw.Theme-Designer.Com ::.